Filter op:

KENZO

KENZO

Het Japanse merk KENZO heeft verschillende lijnen parfums, kleding en accessoires. De levendige bloemen- en jungleprints zijn door de jaren het signatuur geworden en de immens populaire sweaters worden in grote aantallen geproduceerd. Bij La Boule kunt u nu ook terecht voor de mooiste KENZO-items uit de nieuwe collectie.

Japanse invloeden veroveren de wereld

KENZO in 1971 werd opgericht door Kenzo Takada een Japanse modeontwerper. Zijn interesse in fashion was er al op jonge leeftijd; als kind kon hij uren door de modemagazines van zijn oudere zussen bladeren. Hij doorliep met gemak de modeacademie van Tokyo en verhuisde in 1964 naar Parijs. Daar werd de basis gelegd voor wat wij nu kennen als KENZO.

De ontwerpen van Kenzo en de materialen waar hij mee werkte waren erg vernieuwend voor die tijd. Zijn creaties belandden op de cover van Vogue. De toon was gezet. Na het winnen verschillende prestigieuze modeprijzen behoorde het label KENZO definitief tot de gevestigde fashionorde. Kenzo maakte een unieke mix waarin zijn Japanse roots duidelijk naar voren kwamen. Hij liet het Westen kennis maken met brede mouwen en het wikkelen van losse gewaden, geïnspireerd door kimono’s. Ook was hij een van de eersten die kleding maakte van 100% katoen. Een ware trendsetter!

Puur natuur

De stijl van KENZO wordt geïnspireerd door de natuur. Niet natuurgetrouw, dat blijkt wel uit de kleurexplosies en prints, maar bloemen, planten en dieren vormen wel de rode draad in bijna alle collecties. Elke collectie bestaat uit echte eyecatchers, voor zowel mannen als vrouwen. Wie een KENZO original aantrekt weet dat hij zeker opvalt. Mooie, pure materialen, felle kleuren, een eigenzinnige stijl, veel details en multiculturele invloeden. Dat is KENZO ten voeten uit.

Oprichter Kenzo is in 1999 met ‘pensioen gegaan’, zijn opvolgers, Humberto Leon en Carol Lim, zorgen ervoor dat KENZO met zijn tijd mee blijft gaan en tegelijkertijd trouw blijft aan de visie van de Japanse modeontwerper die het allemaal is gestart. Zo blijft KENZO zich ontwikkelen en is het merk tijdloos geworden.

Het nieuwe KENZO

Steeds meer mengen nieuwe stijlen zich in de designs van KENZO. Accenten van de ‘Parisian street style’ en de skate cultuur zijn tegenwoordig terug te vinden in de kledingstukken. Zo krijgen de collecties steeds meer een ‘urban edge’. De bekende sweater met leeuwenkop is volledig ingeburgerd in iedere laag van de bevolking. Als het aan Kenzo zelf had gelegen was deze trui er niet geweest. “We maken geen sweatshirts”, zei hij destijds tegen zijn opvolgers. Gelukkig voor hem, het merk en de consument hielden Humberto en Carol voet bij stuk.

Daarna volgden innovatieve samenwerkingen met o.a. H&M. Het eigenzinnige duo Humberto en Carol maakt dan wel geen haute couture, ze weten wel precies waar de nieuwe KENZO-generatie op zit te wachten; moderne, authentieke KENZO-collecties. Iets waar ook Kenzo Takada trots op is.